Pielęgnacja ciała po czterdziestce

jak dbać o siebie po 40

Być kobietą po 40. wcale nie jest tak łatwo. Choć w dzisiejszych czasach starzejemy się wolniej, nie można oszukać natury. Można ją jednak ułaskawić. Jak dbać o siebie po 40. roku życia? To kluczowe pytanie, które pomoże ci w zrozumieniu przemian, jakie w tobie zachodzą i w okiełznaniu ich wszystkich. Kobieta po 40-tce może być szczęśliwa, zdrowa i zadowolona z siebie.

Być kobietą po 40. – z czym to się wiąże?

Zegary wybiły minutę po dwunastej, a ty właśnie skończyłaś czterdzieści lat. Nie oznacza to, że zmiany zaczną nadchodzić właśnie w tej chwili, jakby gwiazdy ułożyły się w jednym rzędzie, a na ciebie spadł snop światła. Być może już wcześniej odczuwałaś, że coś dzieje się z twoim ciałem. Może jesteś szczęściarą i przemiana przyjdzie później, dopiero za kilka lat. Jednak wiedz, że kobieta po 40-tce nie jest w stanie uciec przed zmianami. Możesz jednak zadbać o to, by przejść je łagodnie. Nie broń się przed nimi – to z pewnością jeden z elementów, który warto opanować. Być kobietą po 40. – z czym to się wiąże? Najprawdopodobniej na początku zauważysz zmiany związane ze swoim wyglądem. Włókna kolagenowe nie są już tak sprężyste, jak kiedyś. Dlatego twoja skóra staje się trochę mniej elastyczna, naciąga się, widoczne są na niej zmarszczki. To dotyczy nie tylko twarzy, ale całego ciała. Po 40. – zwłaszcza jeśli masz za sobą porody – możesz widzieć, że również piersi tracą jędrność i zaczynają powoli opadać. W okresie okołomenopauzalnym skóra staje się bardziej sucha, gdyż dochodzi do redukcji poziomu wydzielania potu oraz łoju. Możesz więc widzieć, że skóra dłoni i stóp jest popękana i zrogowaciała w niektórych miejscach. To także czas, w którym na twarzy pojawia się niechciany zarost. Meszek zmienia się w bardziej widoczne włoski i nierzadko depilacja staje się koniecznością. Wszystko przez zmiany hormonalne w organizmie, które wywołują także wahania nastroju czy uderzenia gorąca. Farmaceutyki i suplementy mogą pomóc ci złagodzić te objawy, dlatego nie bój się zwrócić do swojego lekarza po pomoc. 

być kobietą po 40

Ćwiczenia po 40. roku życia

Twoje ciało nie jest już tak silne, jak kiedyś. Nadal jednak powinnaś dbać o to, by być w formie. Ćwiczenia po 40. roku życia powinny wzmacniać siłę twoich mięśni oraz zakres ruchomości stawów. Dlatego pilates i joga to najlepszy wybór, jakiego możesz dokonać. Pamiętaj jednak, że ćwiczenia mają nie tylko pomóc ci lepiej wyglądać i czuć się dobrze w swoim ciele. Mogą także uchronić cię przed nietrzymaniem moczu lub zminimalizować ten problem, który u kobiet w okresie przedmenopauzalnym jest niezwykle częsty. Dlatego regularnie ćwicz mięśnie dna miednicy. One także słabną i stają się mniej zdolne do wykonywania swojej funkcji, czyli między innymi regulowania pracy cewki moczowej. Jeśli zauważyłaś, że popuszczasz mocz podczas śmiania się czy kichania, jest to pierwszy sygnał, iż mięśnie są słabe, a ty cierpisz na lekkie wysiłkowe nietrzymanie moczu. Nie bój się, nie panikuj – to częste w tym wieku. Odwiedź swojego lekarza ginekologa i porozmawiaj z nim o zmianach, które cię niepokoją. On z pewnością doradzi ci, jakie ćwiczenia wykonywać, by wspomóc pracę mięśni dna miednicy.

Jak dbać o siebie po 40?

Jak dbać o zdrowie po 40? Przede wszystkim słuchaj swojego ciała i nie bagatelizuj jego sygnałów. Nie zrzucaj wszystkiego na karb zbliżającej się menopauzy i działaj. Ćwicz, odżywiaj się zdrowo i ciesz się życiem tak samo, jak robiłaś to dotychczas. Tajemnica tego, jak zadbać o siebie po 40, to także odpowiednie nastawienie. Jeśli nie radzisz sobie ze zmianami i czujesz, że zbytnio cię one przytłaczają, nie bój się poprosić o pomoc. Pamiętaj, że kobieta po 40-tce nadal może być pełna życia. Jeśli mierzysz się z problemem nietrzymania moczu, być może czujesz, że utrudnia ci on codzienne czynności, hamuje cię i wywołuje poczucie wstydu. Nietrzymanie moczu jest częstsze, niż myślisz – zwłaszcza w tym wieku. Oprócz leczenia za pomocą fizjoterapii możesz także chronić się przed jego skutkami i cieszyć się wygodą oraz brakiem wilgoci. Korzystaj z niewidocznych pod ubraniami wkładek chłonnych Elly, które skutecznie wchłaniają wilgoć i neutralizują nieprzyjemny zapach. Nie musisz martwić się, że ktoś zauważy. Twój problem będzie pod kontrolą, jeśli tylko o to zadbasz. 

Być kobietą po 40. – to brzmi dumnie i pięknie. Z całą pewnością nie musisz bać się zmian, bo przecież większość z nich możesz okiełznać. Pamiętaj, że nie jesteś w tym sama, a wszystko, przez co przechodzisz, to doświadczenie wspólne wielu kobiet. Niech to da ci siłę do życia po swojemu, tak, jak chcesz.

Artykuł nie posiada jeszcze ocen i komentarzy

Artykuły blogowe

Na co uważać po cesarskim cięciu?

Organizm kobiety po cesarskim cięciu potrzebuje czasu, by wrócić do pełnej formy. Kobieta, która urodziła dziecko poprzez cesarkę, musi otoczyć samą siebie wyjątkową troską i opieką. Na co uważać po cesarce i jak dojść do siebie po CC? Jak przebiega rekonwalescencja po CC i w jaki sposób komfortowo przeżyć połóg?

na co uważać po cesarce
ćwiczenia po cc - kiedy można zacząć ćwiczyć

Ćwiczenia po CC – kiedy można zacząć ćwiczyć po cesarce?

Każdej świeżo upieczonej mamie zależy na jak najszybszym powrocie do formy. Ćwiczenia po CC mogą nie tylko wspomóc szybkie dojście do siebie, ale także zapobiec ewentualnym powikłaniom po zabiegu. Pamiętajmy jednak, że każda z nas jest inna i w przypadku każdej kobiety proces rekonwalescencji może przebiegać nieco inaczej. Kiedy można ćwiczyć po cesarce i w jaki sposób wrócić do aktywności po ciąży? Czym kierować się rozpoczynając ćwiczenia na brzuch po cesarce?

Jak spać po cesarce?

Dorosły człowiek przesypia ⅓ swojego życia. Sen jest jednym z kluczowych elementów regeneracji. W ciąży zapewnia nie tylko odpoczynek przyszłej mamie, ale wspiera także prawidłowy rozwój dziecka. Sen po ciąży to jednak zupełnie inna kwestia. Jak spać po cesarce, by sen ten był wartościowy i bezpieczny? Jaka jest najlepsza pozycja do spania po cesarce i w jaki sposób zapewnić sobie komfortową i odprężającą noc?

jak spać po cesarce